”Rasismi” islamin lähtökohtana
Rasismi tarkoittaa rotuun perustuvaa syrjintää (lue: Israelin–Palestiinan konflikti ja ks. esim. Why Muslims Must Hate Jews, Blaming the Jews; lue: Andrew G. Bostom: The First and Last Enemy: Jew-Hatred in Islam, ja suositeltavaa ja selkeintä olisi käyttää rasismi-termiä vain tässä merkityksessä:
Allahin lähettiläs sanoi: “Jos saatte jonkun juutalaisten miehistä kiinni, surmatkaa hänet.” Silloin Muhayyisa ibn Mas’ud hyökkäsi Ibn Sunainan kimppuun ja tappoi hänet. (Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 253)
Allah kerää juutalaiset kaikkialta yhteen paikkaan, Israeliin, jossa heidät on helppo tappaa, vakuuttaa Al Shariqa -yliopiston professori Mustafa Muslim: ”Jos juutalaiset olisivat levittäytyneet sinne tänne ympäri maailmaa, kuinka voisimme löytää heidät taistellaksemme heitä vastaan?” (Al-Majd TV, Saudi-Arabia/UAE, 19.6.2005)
Nykyään kuitenkin rasismi-sanaa käytetään usein viittaamaan ylipäätään syrjintään ja diskriminointiin, joka voi perustua esimerkiksi kieleen, kansallisuuteen, uskontoon, ikään tai mihin tahansa muuhun seikkaan. Kuten artikkelissa Allahin kosto osoitetaan, arabi-imperialistinen uskonnollis-ideologinen ”rasismi” – tässä mielessä – on islamin koko lähtökohta ja johtoajatus (ks. Islam Q&A:13759).
Muslimin tulisi tuntea sydämessään, että hän vihaa kuffareja (vääräuskoisia) ja sitä, miltä nämä näyttävät ja miten nämä käyttäytyvät. Tämä viha motivoi häntä välttämään sitä, että hän muistuttaisi vaatetukseltaan tai muulla tavoin lainkaan heitä. Ettekö näe, että henkilö joka halveksii tiettyä kansaa tai heimoa tai tietynmaalaisia ihmisiä, vihaa pukeutumista heidän tavallaan, erityisesti jos he ovat köyhiä? (Islam Q&A:2322)
Uskontomme määrää meidät karkottamaan heidät Arabian niemimaalta sallimatta heidän jäädä sinne, koska Arabian niemimaa on Ilmestyksen maa, eikä ole luvallista, että epäpuhtaiden kafireiden läsnäolo saastuttaa sitä. Allahin lähettiläs sanoi: “Karkottaa mushrikit (monijumalaiset, pakanat) Arabian niemimaalta.” (Islam Q&A:13759, ks. myös Sahih Bukhari 4:52:288 ja Sahih Muslim 19:4366)
Islamin lain professori tri Abd Al-Aziz Fawzan Al-Fawzan mukaan se, joka ei vihaa uskottomia ja heidän vääräuskoisuuttaan, ei ole muslimi, ja hän korostaa, että vihanlietsominen uskottomia kohtaan ei ole rasismia: ”Tämä ei ole rasismia. Emme vihaa polyteistejä heidän värinsä, sukupuolensa, verensä tai kansallisuutensa takia. (–) Jos henkilö on epäuskoinen, vaikka hän olisi äitini tai isäni, poikani tai tyttäreni, minun on vihattava häntä, hänen harhaoppisuuttaan ja sitä, että hän uhmaa Allahia ja Hänen profeettaansa.” (Al-Majd TV, UAE, 16.12.2005, MemriTV)
Rasismi monikultturismin lyömäaseena
Monikultturistisessa diskurssissa rasismi-sanaa käytetään leimaamaan kaikkia pahoiksi tai vääriksi koettuja (oletettuja) näkemyksiä ja käytäntöjä, joihin – ulkonäön, kansallisuuden, uskonnon tai kulttuurin – perusteella ”länsimaalaisiksi” leimatut ihmiset katsotaan syyllisiksi. Lähtökohtana on siis islamin vaalima ja propagoima ennakkoluulo, jonka mukaan ”länsimaalainen”, ts. ”uskoton”, on aina syyllinen, ja hän ansaitsee Allahin rangaistuksen, koska hän kapinoi Allahin tahtoa vastaan. Monikultturistit käyttävät näin ollen rasisti-leimaa aivan samoin kuin muslimit käyttävät ”kiittämättömistä uskottomista” arabiankielistä haukkumasanaa kafir (monikossa kuffar), joka sävyltään vastaa rasistisena pidettyä sanaa ”nekru”.
Perinteisestä näkökulmasta katsottuna tämä sheikki Ibrahim Mudeirisin perjantaisaarna on juutalaisvastaisuudessaan rasistinen. Monikultturistit puolestaan kutsuvat tällaisten videoiden julkaisemista islaminvastaiseksi kiihkoiluksi ja vihanlietsomiseksi muslimeja kohtaan – kommentoimatta itse videon sisältöä, koska kaikkinainen islamin arvostelu on ”rasismia”.
Rasisti-stereotypiaansa nojautuvat monikultturistit joutuvat hankaluuksiin diskriminoidessaan, kuka on rasisti ja kuka rasismin uhri, silloin, kun konfliktin kumpikaan osapuoli ei ulkonäkökriteerien perusteella ole selvästi länsimaalainen. Tällöin rasisteiksi leimataan ne, jotka arvomaailmaltaan muistuttavat eniten länsimaalaisia, kuten muslimien terrori-iskujen uhrit Kaakkois-Aasiassa. Peruslähtökohta monikultturismissa on se, että ulkonäön, uskonnon tai kulttuurin perusteella ”länsimaalaisiksi” luokitellut ovat aina rasisteja, muukalaisvihamielisiä, kiihkoilijoita ja vihanlietsojia myös silloin, kun he ovat vähemmistöasemassa, kun taas länsimaissa olevat ei-länsimaalaiset ja vähemmistöryhmien edustajat, syyllistyivätpä he minkälaiseen syrjintään tai viharikoksiin hyvänsä, eivät koskaan ole rasisteja, vaan ainoastaan rasismin uhreja (ks. Delawaren yliopiston määritelmä rasistista).
Kuten on ilmeistä, monikultturismi itsessään on edellä kuvatun islamilaisen rasismin kulttuurinen rinnakkaisilmiö – ja kuin taivaan lahja globaalia jihadia käyville muslimeille. Siinä missä muslimit halveksivat ja alistavat toisia, monikultturistit syrjivät ja syyllistävät omaa yhteisöään, mikä palvelee käsitystä muslimien ylemmyydestä suhteessa muihin ihmisiin (Koraani 3:110) ja vaikeuttaa merkittävästi länsimaisen arvomaailman – maallisen yhteiskuntajärjestyksen, sanan-, uskonnon- ja yksilönvapauden, naisten ja vähemmistöjen oikeuksien – suojelemista shari’aaa vastaan.
Hadith Sahih Muslim 19:4294 pitää sisällään profeetta Muhammadin antamat seikkaperäiset ohjeet siitä, kuinka uskottomat tulee alistaa tarjoamalla heille armeliaasti kolme vaihtoehtoa.
Allahin lähettiläs jatkoi: “Voi sinua, Abu Sufyan, eikö sinun olisi jo aika tietää, että minä ollen Allahin lähettiläs!” Abu Sufyan vastasi: “Kautta isäni ja äitini, kuinka lempeä, jalo ja ystävällinen sinä oletkaan! Mitä tähän tulee, on sielussani vieläkin epäilyä!” Al-Abbas huudahti hänelle: “Voi sinua, käänny islamiin, ennen kuin kaulasi katkaistaan, ja todista, ettei ole muuta jumalaa kuin Allah ja että Muhammad on Hänen lähettiläänsä!” Abu Sufyan lausui toden uskontunnustuksen ja kääntyi islamiin. (Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 385)
Monikultturismi on ulkonäkö-, etno-, uskonto- ja kulttuuripositiivista syrjintää edustava ”rasismin” muoto, jonka tehtävänä on rotutietoisuutta ylläpitämällä rasismisoida, ksenofobisoida ja ekstremisoida – ennen kaikkea – islamia kohtaan osoitettu kritiikki. Monikultturistien vaatimus islamin kritiikin tukahduttamista on peräisin itse profeetta Muhammadilta, jolla oli tapana murhauttaa häntä arvostelleita vastustajiaan:
Jabir bin ‘Abdullah on kertonut: Profeetta sanoi: ”Kuka on valmis tappamaan Ka’b bin al-Ashrafin, joka on todella loukannut Allahia ja Hänen lähettilästään?” Muhammad bin Maslama sanoi: ”Oi, Allahin lähettiläs! Haluatko minun tappavan hänet?” Hän vastasi myöntävästi. Niinpä Muhammad bin Maslama lähti tappamaan häntä (Ka’bia) ja sanoi: ”Tämä henkilö (ts. profeetta) rasittaa meitä ja pyytää meiltä almuveroa.” Ka’b vastasi: ”Allahin kautta, saatte siitä miehestä vielä tarpeeksenne.” Muhammad [bin Maslama] sanoi hänelle: ”Olemme seuranneet häntä, joten meidän ei tee mieli lähteä hänen luotaan, ennen kuin näemme, kuinka hänen käy.” Muhammad bin Maslama jutteli hänen kanssaan tällä tavoin, kunnes sai tilaisuuden tappaa hänet. (Sahih Bukhari 4:52:270)
Kun Allahin lähettiläs palasi Medinaan Ta’ifin piirityksen jälkeen, Bujair ibn Zuhair kirjoitti kirjeen veljelleen Ka’bille (ibn Zuhairille) ja kertoi, kuinka Allahin lähettiläs Mekassa surmauttanut häntä kiusanneita ja runoillaan pilkanneita ihmisiä. Hän kertoi myös, että loput Quraishin runoilijoista, kuten Ibn az-Ziba’ra ja Hubaira ibn Abi Wahb, olivat paenneet eri puolille maata. (Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 416)
Monikultturistisen ennakkoluulon mukaan monikultturisti on aina ”länsimaalainen”, eikä hän voi siis itse olla koskaan rasismin uhri. Rasismisoimalla islamin kritiikin monikultturistit pitävät yllä virheellistä stereotypiaa islamin rotusidonnaisuudesta, samalla kun he katsovat itse edustavansa ”rotuhierarkian” ylintä kastia toimiessaan vastuuntuntoisina tiedostavina holhoojina, jotka yhtäältä opettavat rasisteja suvaitsevaisuuteen ja toisaalta kohtelevat muslimeja alentavasti säälittävinä lapsina, jotka kyllä oppivat vielä käyttäytymään, kunhan vain heille annetaan siihen mahdollisuus. Monikultturistien ”rodullinen” ylemmyydentunto lakkaa kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa, kun he itse joutuvat rasismin uhreiksi, ja olisikin hyödyllistä, jos nämä henkilöt tutustuivat monikultturismin arkitodellisuuteen lännen muslimighetoissa. Silmiä avaavaa voisi olla myös perehtyä uskonnollisten ja muiden vähemmistöjen kohteluun muslimimaissa.
Raportti Malmön kriittisestä tilanteesta (Fox News, 26.11.2004). Muslimien no-go-alueet ovat viime vuosina yleistyneet hälyttävästi Euroopassa.
Lisää aiheesta
-
Daniel Pipes: Anti-Muslim Racism? New York Sun, November 22, 2005 – http://www.danielpipes.org/article/3144
-
Termin ”rasismi” inflaatio – http://warp.povusers.org/grrr/rasismiinflaatio.html
-
Rasistisia sitaatteja islamin pyhissä lähteissä – http://www.prophetofdoom.net/Islamic_Quotes_Racism.Islam
-
University to students: ’All whites are racist’. Mandatory program ’treats’ politically incorrect attitudes – http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=58426